Lag de nadruk eerst meer op het dirigeren van klassieke koren, later verschoof haar interesse meer naar muziektheater, veelal op locatie. Een voorbeeld hiervan is kamerkoor Transparence met een opera van Banchieri in het Landbouwbelang en het kinderconcert ‘Fabelachtig’ waarmee ze de Kip-prijs van de stad Maastricht in ontvangst mocht nemen.
De rode draad van haar carrière is echter Odeon, dat eerst vooral deelnam aan wedstrijden, een drietal keer het LKF won en in 2018 de Thema-prijs van datzelfde festival kreeg maar al snel vanuit de behoefte contact te maken met het publiek steeds meer muziektheater maakte.
Dit resulteerde in een aantal zeer geslaagde Theaterconcerten, waarbij de grenzen van het a capella-muziekrepertoire verlegd werden, mede dankzij de arrangementen van P. Weltens.
Odeon is geen ‘normaal’ koor, Jacqueline ook geen ‘normale’ dirigent. Flexibiliteit en incasseringsvermogen, groepsgevoel en gevoel voor humor zijn bij beiden in grote mate aanwezig en gevraagd.
Buiten Odeon leidt Jacqueline de koren en koorklassen aan het Kreisgymnasium Heinsberg, waarmee ze al tweemaal aan de Chorbiennale te Aken heeft deelgenomen en a capella-groep Beilage Extra. Daarnaast is ze dirigent van het Showkoor van het Stella Maris Cabaret.
Reeds in 2009 maakte hij zijn operadebuut bij Opera Zuid. Sindsdien werkte Sybrand onder meer bij BarokOpera Amsterdam, Opera Trionfo en Nationaltheater Mannheim. Naast opera maakt Sybrand ook jeugd- en figurentheater, dat onder meer te zien was in Iran, Indonesië en Noorwegen.
Sybrand werkte voor het eerst samen met Odeon tijdens het muzikale toneelstuk Licht, geschreven ter ere van de Heiligdomsvaart 2011. Dit beviel zo goed, dat Odeon hem ook vroeg haar theaterconcerten Odeonatic (2013) en A Fistful of Odeon (2016) te regisseren. Met iOdeon komt Sybrands wens in vervulling om een keer een voorstelling rondom het thema Artificial Intelligence te maken.